tel. +48 61 307 22 35biuro@wano.pl

Produkty

Opis systemu

Elektroniczne zamki hotelowe to doskonałe rozwiązanie dla każdego obiektu chcącego podnieść swój prestiż oraz wygodę w obsłudze przyznawiania dostępu do pokoi hotelowych. Tradycyjne klucze są zastępowane przez nowoczesne karty zbliżeniowe, na których znajdują się informacje rekalmowe hotelu.
Podczas meldunku wydawana jest na pokój karta obsługującą zamek hotelowy, windę oraz wejście na strefy wspólne takie jak siłownia, basen czy spa. Karta działa tylko przez czas zameldowania gościa w hotelu, po upływie ktorego staje się nieaktywna.  W razie zagubienia karty recepcja wydaję gościowi kolejna kartę przy czym stara karta automatycznie zostaje anulowana. 
System jest obsługiwany przez wygodny i czytelny program rejestrujący wszystkie zdarzenia.

ZALETY ZAMKÓW HOTELOWYCH

  • karty zbliżeniowe zamiast kluczy... wygodnie, szybko i nowocześnie
  • 500 ostatnich zdarzeń zapisanych w pamieci zamka hotelowego...dostep do pokoju zawsze pod kontrolą
  • jedna karta otwiera pokój, włącza prąd, obsługuję windę itp...wiele zastosowań 
  • wytrzymałość baterii do 2 lat...wytrzymałośc zamka hotelowego na 1 000 000 otwarć
  • możliwość awaryjnego otwierania kluczem...system Mastery Key lub jeden klucz do jednego zamka 
  • sygnalizacja niedomkniętych drzwi...tryb konferencja, stop karta, funkcja nie przeszkadzać 
  • wiele innych przydatnych funkcji zamków hotelowych... sprawdź naszą ofertę


INTEGRACJA ZAMKÓW HOTELOWYCH
 
System elektronicznych zamków hotelowych może współdziałać z każdym programem hotelowym na rynku polskim. Oznacza to, że rezerwacje, wystawianie faktur i obsługe zamków realziujemy z jednego programu recepcyjnego. 
System zamków hotelowych działa w oparciu o karty zbliżeniowe Mifare, które są kompatybilne z wieloma systemami kontroli dostepu. Dzieki temu jedną kartą można otworzyć drzwi główne do hotelu, drzwi do pokoju, właczyć prąd, uruchomic windę lub szlaban na parkingu. Te same karty mozna wykorzystać na basenie otwierając szafke lub przy bramce przy wjeździe na stok. 
 
 
ZASADA DZIAŁANIA SYSTEMU
 
Zasada działania systemu opiera się na wykorzystaniu kart zbliżeniowych jako klucza. Recepcja wyposażona jest w program do wystawiania kart, karty - najczęściej z nadrukiem  (np. z logo hotelu) i programator kart.  Podczas meldunku gościa recepcja wystawia kartę do pokoju hotelowego. Karta jest aktywna tylko przez czas pobytu gościa w hotelu. Podczas tego czasu każdy gość hotelowy, posiadając aktywna kartę może swobodnie przemieszczać się na terenie obiektu. Jedna karta może obsłużyć wiele pomieszczeń takich jak SPA czy Fitness, jak i zarówno windę czy zamek basenowy. Chcąc otworzyć drzwi do swojego pokoju, gość musi zbliżyć kartę do czytnika umieszczonego na szyldzie zamka hotelowego. Odczyt karty odbywa się bardzo szybko  ok. 1 sec – po zbliżeniu karty do zamka na odległość ok. 2 cm. Po tym następuje sygnał dźwiękowy oraz optyczny. Klamka staję się aktywna i można wejść do pokoju. Dodatkowo ta sama kartą można załączyć prąd w pokoju. Po zakończeniu pobytu, gość hotelowy zwraca kartę na recepcji. Karta staje się nieaktywna i wraca do puli wolnych kart  gotowa do ponownego wykorzystania.   

System elektronicznych zamków hotelowych to wygodny i nowoczesny sposób przyznawania dostępu do wielu pomieszczeń. Tylko karty uprawnione mogą otwierać poszczególne przejścia. Recepcja decyduje gdzie i na jak długo gość hotelowy będzie miał dostęp. Karty są trudne do skopiowania w odróżnieniu do klucza mechanicznego, co daje wysoki stopień bezpieczeństwa. W razie zgubienia lub kradzieży karty wystarczy zablokować zamek kartą blokującą lub wydać kolejną kartę tym samym użytkownikom z funkcją „zastąp stara kartę”. Dla porównania, zgubienie klucza mechanicznego naraża użytkownika na kosztowną wymianę wkładek bębenkowych. W przypadku zagubienia kart wydaję się mu po prostu następną wolną. Ponadto nie trzeba wymieniać zamka, a sam koszt nowej karty jest o wiele niższy niż wymiana wkładki.


Zamki posiadają wbudowaną, nieulotna pamięć FLASH rejestrującą wszelkie czynności wykonywane na zamku hotelowym, tj. zbliżenie karty gościa, karty master, niewłaściwej karty, niedomknięcie drzwi, otwarcie awaryjnie kluczem itp. Odczyt tych zdarzeń odbywa się za pomocą zestawu kart o zwiększonej pojemności lub specjalnego urządzenia odczytującego PDA. Po odczycie zdarzenia rejestrowane w komputerze centralnym w recepcji. Zdarzenia te można przeglądać i drukować.  


 
ELEMENTY SYSTEMU:

  • zamek elektroniczny,
  • karty zbliżeniowe z zadrukiem (logo hotelu, mapka, reklama itp.)
  • programator kart zbliżeniowych,
  • karty o zwiększonej pojemności lub urządzenie odczytujące pamięć zdarzeń z zamków PDA (opcjonalnie),
  • oprogramowanie do programowania zamków i kodowania kart,
  • oszczędnościowy załącznik energii  (opcjonalnie).


ELEKTRONICZNE ZAMKI HOTELOWE
Oferowane przez naszą firmę zamki działają na karty zbliżeniowe w technologii  Mifare 13,56 MHz oraz Temic e5557 125 kHz. Zamki działają w trybie OFF-LINE i ON-LINE. Zamek OFF-LINE nie wymaga okablowania zewnętrznego i zasilany jest czteroma bateriami alkaicznymi typu R6 – tzw. paluszek typu AA, co starcza średnio na 1,5 roku do 2 lat działania. Zamki działające w trybie ON-LINE wymagają okablowania strukturalnego i zasilane są z zasilaczy systemowych z podtrzymaniem akumulatorowym na przypadek zaniku prądu.  

 
 

W skład zestawu zamka hotelowego wchodzą następujące elementy :

  •  szyld zewnętrzny z elektroniką,
  •  szyld wewnętrzny z pojemnikiem na baterie,
  •  zamek wpuszczany z blachą zaczepową,
  •  wkładka mechaniczna z dwoma kluczami do otwierania awaryjnego,
  •  baterie (4xR6 typ AA)

 

Podczas ‘spoczynku’ klamka zamka, znajdująca się po zewnętrznej stronie pokoju jest nieaktywna. Oznacza to, że jej naciśnięcie nie powoduję schowanie się języków blokujących drzwi. Po przyłożeniu karty zbliżeniowej następuje zainicjowanie działania mechanizmu aktywującego klamkę i po jej naciśnięciu chowają się języki blokujące drzwi. Mamy około 7 sekund na wejście do pomieszczenia po tym czasie następuje ponowne dezaktywowanie klamki. W trakcie zamykania drzwi następuje automatyczne zblokowanie zasuwy i zablokowanie zapadki języków. Zamek od środka działa jako ANTYPANIC, co oznacza że po naciśnięciu wewnętrznej klamki (od strony pokoju) zawsze będzie można wydostać się z pokoju.
 
Dane techniczne zamka hotelowego:

  • zasilanie: 4 standardowe baterie alkaliczne typu AA (większy ‘paluszek’), 
  • pobór mocy w stanie spoczynku: <15 mA,
  • pobór prądu w czasie otwierania: 150- 200 mA,
  • otwieranie awaryjne; drzwi mogą być otwierane nawet w przypadku wysuniętej zasuwki,
  • trwałość baterii: około 20 000 otwarć w normalnym trybie użytkowania, co wystarcza na ok. 2 lata działania,
  • czas otwarcia: po użyciu karty jest możliwe jednokrotne otwarcie za pomocą klamki w przeciągu 7 sekund. Po tym czasie zamek zostanie ponownie zablokowany,
  • brzęczyk w zamku będzie ostrzegał użytkownika w przypadku pozostawienia otwartych drzwi na dłużej niż 15 sekund,
  • ostrzeżenie o konieczności wymiany baterii: w przypadku, gdy napięcie spadnie poniżej 4,8V wskaźnik w momencie otwierania zaświeci się na czerwono. Zamek może być jeszcze otwierany dziesiątki razy przed całkowitym wyczerpaniem się baterii,
  • awaryjne otwieranie kluczem w systemie Master-Key lub w jeden klucz do jednego zamka,
  • pamięć do 500 zdarzeń,
  • odporność zamka wpuszczanego na 1000 000 otwarć,
  • certyfikaty ogniowe EI 30, 45, 60,
  • zamek w wersji z kasetą zamka wpuszczanego lub jako nakładka na używane przez hotel drzwi.

 
W zamku gromadzone są wszystkie zdarzenia, otwarcia drzwi, godziny jak i karty jakimi otwarć dokonano. Dane te mogą być zbierane z zamka na specjalne urządzenie PDA lub zestaw kart o zwiększonej pojemności i przenoszone do komputera w recepcji. Bufor zamka zawiera szczegółowo opisane 500 ostatnich zdarzeń, również te z użyciem klucza mechanicznego.  Funkcja ta może być szczególnie przydatna w przypadku stwierdzenia kradzieży – do odtworzenia historii zdarzeń.


Zamek wyposażony jest w wiele funkcji i udogodnień. Jedną z funkcji, godnych wymienienia jest możliwość przestawienia zamka w pozycję „stale otwarte”, stosowane np. podczas spotkań czy konferencji.
Kolejną zaletą tego zamka jest funkcja „nie przeszkadzać”. Ma ona zastosowanie wówczas, gdy gość hotelowy nie chce by mu przeszkadzano. Otwarcie pomieszczenia w takim przypadku może nastąpić jedynie przez kartą awaryjną, kartę MASTER lub klucz mechaniczny.
Zamek posiada również funkcję alarmową, która ostrzega obsługę hotelową lub gościa hotelowego o niedomkniętych drzwiach. Sygnalizowanie odbywa się przez emitowanie sygnału dźwiękowego z jednoczesnym sygnałem świetlnym koloru czerwonego. Funkcja ta zapobiega próbie kradzieży lub ewentualnym włamaniom.
 
Oferowane przez nas zamki mogą mieć nowoczesny lub klasyczny design. Dzięki temu pozwala to nam zachować estetykę danego obiektu. Dostępne kolory zamków to satyna, złoty, mosiądz, mosiądz szczotkowany i miedziany.
 
 
KARTY, PROGRAM I PROGRAMATOR:
 

Do obsługi zamków hotelowych oferujemy karty z dwustronnym zadrukiem kolorowym o znormalizowanych wymiarach 86x54x0,76mm – wielkość karty bankomatowej. Wszystkie karty są pokrywane laminatem przez co zachowują swój pierwotny wygląd przez bardzo długi czas ich użytkowania. Karty są zadrukowywane nowoczesną metodą inkJet o bardzo wysokiej rozdzielczości. Za niewielką dopłatą nasze studio graficzne wykonuję również projekt graficzny. Cena projektu zawiera 3 wzory graficzne. Przykłady kart wykonanych przez nasza firmę znajdziecie państwo w zakładce KARTY HOTELOWE I ZAWIESZKI.

 

 

 

 

 

 

Karty programuję się za pomocą program atora, czyli specjalnego urządzenia kodującego. Urządzenie służy do wprowadzania i konfiguracji kart do systemu. Połączone jest z komputerem poprzez port USB. Cechują go małe gabaryty i prosta instalacja.
Chcąc zaprogramować kartę kładziemy ją na urządzeniu i ustawiamy w programie odpowiednią funkcję. Po zakończeniu programator potwierdza zakończenie operacji sygnałem optyczno-akustycznym. Zdjęcie karty z takiego urządzenia nie może nastąpić przed zakończeniem zapisywania, co zmniejsza nam ryzyko i liczbę niewłaściwie zapisanych kart.
 


 
 

W systemie zamków hotelowych istnieje 14 typów kart:

  • Karta systemowa – karta przypisuję zamek do indywidualnego systemu naszego obiektu. Oznacza to, że karty działające na podobnym systemie np. obok w hotelu nie będą działać w naszym systemie
  • Karta kasująca zamek – usuwa wszystkie ustawienia zamka hotelowego
  • Karta programowa – nadaję numer zamka w systemie
  • Karta brama – ustawia przejścia wspólne jak np. wejście główne do hotelu
  • Karta zegarowa – ustawia czas na zamkach, używa się jej podczas konfiguracji zamka, jak również przy wymianie baterii
  • Karta master – karta, która otworzy zawsze wszystkie zamki – dla dyrektora i osób na najwyższych stanowiskac
  • Karta awaryjna – karta otwierająca awaryjnie poszczególne zamki w danym obiekcie
  • Karta blokująca – karta blokuje zamek na karty gości
  • Karta konferencja – ustawia zamek w tryb konferencji – stale otwarte drzwi
  • Karta data – karta odczytu zdarzeń z zamka hotelowego
  • Karta pietra – karta dla pokojowej otwiera wszystkie zamki na danym piętrze
  • Karta pokojowa – karta dla pokojowej, otwiera wszystkie zamki na hotelu
  • Karta gościa – karta wystawiana dla gościa na czas jego pobytu
  • Karta zapasowa – karta wystawiana w przypadku zagubienia karty gościa, jej zbliżenie do zamka powoduję usuniecie starej karty i tym samym aktywowanie nowej

 

W trakcie wydawania karty kolejnemu klientowi, generowana może być karta zapasowa. W razie wystąpienia trudności spowodowanych uszkodzeniem lub awarią komputera, zapasowe karty mogą otworzyć drzwi bez potrzeby zastosowania kart obsługi hotelu.  W przypadku zgubienia karty lub jej nie zwrócenia przez gościa hotelowego, karta zostanie automatycznie anulowana po upływie czasu wcześniej określonego przez recepcję, jest też anulowana nową kartą wystawioną dla kolejnego użytkownika.
 
Zarządzanie całym systemem jest prowadzone przez specjalny program. Jest to prosta w obsłudze aplikacja, która może być zabezpieczona hasłem, ma wbudowaną instrukcję obsługi oraz pomoc kontekstową. Pozwala nam to na wszechstronne sterowanie systemem.

 

Wymagania do programu są minimalne:

  • Win XP, XP Profesional XP Home, Vista, Vista BETA, Vista Buisness, Windows 7, Windows 8,
  • Pentium IV 2 Ghz, minimum 512 MB RAMu (zalecane 1 GB),
  • HDD - 50 MB wolnego miejsca,
  • Port USB 1.1,
  • Karta sieciowa Ethernet,
  • Zainstalowany protokół TCP/IP,

Dodatkowo zaleca się wykonywanie codziennego backup bazy danych. Dzięki temu system zawsze można odtworzyć z dokładnością do kilku godzin wstecz.
 
 

 

ODCZYT DANYCH Z ZAMKA
 
Oferowane przez nas zamki hotelowe posiadają wbudowaną pamięć zdarzeń. W zależności od modelu pamięć zamka pomieści od 256 do 512 zdarzeń. Po zapisaniu wszystkich zdarzeń dane są nadpisywane na najstarsze. Zapis danych obejmuję, kto, kiedy i jaką kartą otwierał pokój, czy były próby otwarć inną kartą, wszystkie otwarcia kluczem mechanicznym oraz wiele innych danych technicznych o samym zamku.


 

 

Zamki działają w trybie off Line, co oznacza, że aby odczytać zdarzenia należy podejść bezpośrednio do zamka i zgrać je na urządzenia magazynujące dane. Do urządzeń tych zaliczają się:
 
Zestaw 3 kart o zwiększonej pojemności - zbliżając karty w odpowiedniej kolejności do czytnika zamek przesyła dane na karty. Odczyt danych z kart odbywa się za pomocą programatora systemowego dołączonego do programu do obsługi zamków.
Encoder - urządzenie do programowania zamków, posiadające funkcję zgrywania i odczytu zdarzeń z zamka. Łączność za pomocą kabla USB typ B. Zasilanie 4 bateriami typu AA. Wyposażony w klawiaturę oraz ekran LCD.

wróć
WIELKOPOLSKA - siedziba firmy
ul. Wschodnia 21E/69
62-030 Luboń k. Poznania
tel. +48 61 307 22 35 / +48 784 037 299
fax: (061) 624 85 38
biuro@wano.pl
Interjot Hotel Supply magnetic
Copyright WANO Design and created by Rio Creativo