Opis systemu Messerschmitt
Elektroniczne zamki hotelowe to doskonałe rozwiązanie dla każdego obiektu chcącego podnieść swój prestiż oraz wygodę w obsłudze przyznawiania dostępu do pokoi hotelowych. Tradycyjne klucze są zastępowane przez nowoczesne karty zbliżeniowe, na których znajdują się informacje reklamowe hotelu. Podczas meldunku wydawana jest na pokój karta obsługująca zamek hotelowy, windę oraz wejście na strefy wspólne takie jak siłownia, basen czy spa. Karta działa tylko przez czas zameldowania gościa w hotelu, po upływie ktorego staje się nieaktywna. W razie zagubienia karty recepcja wydaję gościowi kolejną kartę przy czym stara karta automatycznie zostaje anulowana. System jest obsługiwany przez wygodny i czytelny program rejestrujący wszystkie zdarzenia.
Zalety zamków hotelowych:
- karty zbliżeniowe zamiast kluczy – wygodnie, szybko i nowocześnie
- 500 ostatnich zdarzeń zapisanych w pamięci zamka hotelowego – dostęp do pokoju zawsze pod kontrolą
- jedna karta otwiera pokój, włącza prąd, obsługuję windę itp.
- wytrzymałość baterii do 2 lat – wytrzymałość zamka hotelowego na 1 000 000 otwarć
- możliwość awaryjnego otwierania kluczem – system Mastery Key lub jeden klucz do jednego zamka
- sygnalizacja niedomkniętych drzwi – tryb konferencja, stop karta, funkcja nie przeszkadzać
- wiele innych przydatnych funkcji zamków hotelowych
Integracja zamków hotelowych
System elektronicznych zamków hotelowych może współdziałać z dowolnym systemem PMS. Oznacza to, że rezerwacje, wystawianie faktur i obsługę zamków realizujemy z jednego programu recepcyjnego. System zamków hotelowych działa w oparciu o karty zbliżeniowe Mifare, które są kompatybilne z wieloma systemami kontroli dostępu. Dzięki temu jedną kartą można otworzyć drzwi główne do hotelu, drzwi do pokoju, włączyć prąd, uruchomić windę lub szlaban na parkingu. Te same karty można wykorzystać na basenie otwierając szafke lub przy bramce przy wjeździe na stok.
Gotowe integracje na bazie protokołu fias
Zasada działania systemu
Zasada działania systemu opiera się na wykorzystaniu kart zbliżeniowych jako klucza. Recepcja wyposażona jest w program do wystawiania kart, karty - najczęściej z nadrukiem (np. z logo hotelu) i programator kart. Podczas meldunku gościa recepcja wystawia kartę do pokoju hotelowego. Karta jest aktywna tylko przez czas pobytu gościa w hotelu. Podczas tego czasu każdy gość hotelowy, posiadając aktywna kartę może swobodnie przemieszczać się na terenie obiektu. Jedna karta może obsłużyć wiele pomieszczeń takich jak SPA czy Fitness, jak i zarówno windę czy zamek basenowy. Chcąc otworzyć drzwi do swojego pokoju, gość musi zbliżyć kartę do czytnika umieszczonego na szyldzie zamka hotelowego. Odczyt karty odbywa się bardzo szybko ok. 1 sec – po zbliżeniu karty do zamka na odległość ok. 2 cm. Po tym następuje sygnał dźwiękowy oraz optyczny. Klamka staję się aktywna i można wejść do pokoju. Dodatkowo ta sama kartą można załączyć prąd w pokoju. Po zakończeniu pobytu, gość hotelowy zwraca kartę na recepcji. Karta staje się nieaktywna i wraca do puli wolnych kart gotowa do ponownego wykorzystania.
Dostęp poprzez Bluetooth
Wszystkie zamki Messerschmitt mogą być wyposażone w moduł Bluetooth. Dzięki niemu oprócz karty zbliżeniowej zamki moga być otwierane za pomocą urządzeń mobilnych takich jak telefon.
Firma Messerschmitt umożliwia pełną integrację dla aplikacji mobilnych. Oznacza to, że w przypadku automatycznego systemu rezerwacji gość hotelowy może ominąć proces meldowania się na recepcji. Wszystkie procedury meldunku w tym bookowanie, opłaty, wydawanie klucza odbywają się w aplikacji mobilnej.
Elementy systemu:
- zamek elektroniczny,
- karty zbliżeniowe z zadrukiem (logo hotelu, mapka, reklama itp.),
- programator kart zbliżeniowych,
- karty o zwiększonej pojemności lub urządzenie odczytujące pamięć zdarzeń z zamków PDA (opcjonalnie),
- oprogramowanie do programowania zamków i kodowania kart,
- oszczędnościowy załącznik energii (opcjonalnie),
W skład zestawu zamka hotelowego wchodzą następujące elementy:
- szyld zewnętrzny z elektroniką
- szyld wewnętrzny z pojemnikiem na baterie
- zamek wpuszczany z blachą zaczepową - opcjonalne
- wkładka mechaniczna z dwoma kluczami do otwierania awaryjnego
- zestaw śrub i trzpieni mocujących
Podczas "spoczynku" klamka zamka, znajdująca się po zewnętrznej stronie pokoju jest nieaktywna. Oznacza to, że jej naciśnięcie nie powoduję schowanie się języków blokujących drzwi. Po przyłożeniu karty zbliżeniowej następuje zainicjowanie działania mechanizmu aktywującego klamkę i po jej naciśnięciu chowają się języki blokujące drzwi. Mamy około 7 sekund na wejście do pomieszczenia po tym czasie następuje ponowne dezaktywowanie klamki. W trakcie zamykania drzwi następuje automatyczne zblokowanie zasuwy i zablokowanie zapadki języków. Zamek od środka działa jako ANTYPANIC, co oznacza że po naciśnięciu wewnętrznej klamki (od strony pokoju) zawsze będzie można wydostać się z pokoju.
W zamku gromadzone są wszystkie zdarzenia, otwarcia drzwi, godziny jak i karty jakimi otwarć dokonano. Dane te mogą być zbierane z zamka na specjalne urządzenie PDA lub zestaw kart o zwiększonej pojemności i przenoszone do komputera w recepcji. Bufor zamka zawiera szczegółowo opisane 500 ostatnich zdarzeń, również te z użyciem klucza mechanicznego. Funkcja ta może być szczególnie przydatna w przypadku stwierdzenia kradzieży – do odtworzenia historii zdarzeń.
Zamek wyposażony jest w wiele funkcji i udogodnień. Jedną z funkcji, godnych wymienienia jest możliwość przestawienia zamka w pozycję „stale otwarte”, stosowane np. podczas spotkań czy konferencji. Kolejną zaletą tego zamka jest funkcja „nie przeszkadzać”. Ma ona zastosowanie wówczas, gdy gość hotelowy nie chce by mu przeszkadzano. Otwarcie pomieszczenia w takim przypadku może nastąpić jedynie przez kartą awaryjną, kartę MASTER lub klucz mechaniczny. Zamek posiada również funkcję alarmową, która ostrzega obsługę hotelową lub gościa hotelowego o niedomkniętych drzwiach. Sygnalizowanie odbywa się przez emitowanie sygnału dźwiękowego z jednoczesnym sygnałem świetlnym koloru czerwonego. Funkcja ta zapobiega próbie kradzieży lub ewentualnym włamaniom.
Karty, program i programator:
Do obsługi zamków hotelowych oferujemy karty z dwustronnym zadrukiem kolorowym o znormalizowanych wymiarach 86x54x0,76mm – wielkość karty bankomatowej. Wszystkie karty są pokrywane laminatem przez co zachowują swój pierwotny wygląd przez bardzo długi czas ich użytkowania. Karty są zadrukowywane nowoczesną metodą inkJet o bardzo wysokiej rozdzielczości. Za niewielką dopłatą nasze studio graficzne wykonuję również projekt graficzny. Cena projektu zawiera 3 wzory graficzne.
Karty programuję się za pomocą programatora, czyli specjalnego urządzenia kodującego. Urządzenie służy do wprowadzania i konfiguracji kart do systemu. Połączone jest z komputerem poprzez port USB. Cechują go małe gabaryty i prosta instalacja. Chcąc zaprogramować kartę kładziemy ją na urządzeniu i ustawiamy w programie odpowiednią funkcję. Po zakończeniu programator potwierdza zakończenie operacji sygnałem optyczno-akustycznym. Zdjęcie karty z takiego urządzenia nie może nastąpić przed zakończeniem zapisywania, co zmniejsza nam ryzyko i liczbę niewłaściwie zapisanych kart.
Oprogramowanie
W systemie zamków hotelowych istnieje 14 typów kart:
- Karta systemowa – karta przypisuję zamek do indywidualnego systemu naszego obiektu. Oznacza to, że karty działające na podobnym systemie np. obok w hotelu nie będą działać w naszym systemie
- Karta kasująca zamek – usuwa wszystkie ustawienia zamka hotelowego
- Karta programowa – nadaję numer zamka w systemie
- Karta brama – ustawia przejścia wspólne jak np. wejście główne do hotelu
- Karta zegarowa – ustawia czas na zamkach, używa się jej podczas konfiguracji zamka, jak również przy wymianie baterii
- Karta master – karta, która otworzy zawsze wszystkie zamki – dla dyrektora i osób na najwyższych stanowiskac
- Karta awaryjna – karta otwierająca awaryjnie poszczególne zamki w danym obiekcie
- Karta blokująca – karta blokuje zamek na karty gości
- Karta konferencja – ustawia zamek w tryb konferencji – stale otwarte drzwi
- Karta data – karta odczytu zdarzeń z zamka hotelowego
- Karta pietra – karta dla pokojowej otwiera wszystkie zamki na danym piętrze
- Karta pokojowa – karta dla pokojowej, otwiera wszystkie zamki na hotelu
- Karta gościa – karta wystawiana dla gościa na czas jego pobytu
- Karta zapasowa – karta wystawiana w przypadku zagubienia karty gościa, jej zbliżenie do zamka powoduję usuniecie starej karty i tym samym aktywowanie nowej
W trakcie wydawania karty kolejnemu klientowi, generowana może być karta zapasowa. W razie wystąpienia trudności spowodowanych uszkodzeniem lub awarią komputera, zapasowe karty mogą otworzyć drzwi bez potrzeby zastosowania kart obsługi hotelu. W przypadku zgubienia karty lub jej nie zwrócenia przez gościa hotelowego, karta zostanie automatycznie anulowana po upływie czasu wcześniej określonego przez recepcję, jest też anulowana nową kartą wystawioną dla kolejnego użytkownika.
Zarządzanie całym systemem jest prowadzone przez specjalny program. Jest to prosta w obsłudze aplikacja, która może być zabezpieczona hasłem, ma wbudowaną instrukcję obsługi oraz pomoc kontekstową. Pozwala nam to na wszechstronne sterowanie systemem. System może działać w wersji jednostanowiskowej jak i w wersji SQL - na wielu komputerach. Ponadto oprogramowanie do zamków Messerschmitt obsługuje także system Room Management Online.
Odczyt danych z zamka
Oferowane przez nas zamki hotelowe posiadają wbudowaną pamięć zdarzeń. W zależności od modelu pamięć zamka pomieści od 256 do 512 zdarzeń. Po zapisaniu wszystkich zdarzeń dane są nadpisywane na najstarsze. Zapis danych obejmuje, kto, kiedy i jaką kartą otwierał pokój, czy były próby otwarć inną kartą, wszystkie otwarcia kluczem mechanicznym oraz wiele innych danych technicznych o samym zamku. Zamki działają w trybie offline, co oznacza, że aby odczytać zdarzenia należy podejść bezpośrednio do zamka i zgrać je poprzez dedykowany MFT HAND HELD. W przypadku czytników naściennych oraz systemu Room Management odczyt zdarzeń odbywa się po wewnętrznej scieci LAN.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
Napisz do nas, zadzwoń lub umów się na kawę!