OWG
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
REKLAMACJE I GWARANCJE
- Warunki gwarancji
- Okres gwarancji rozpoczyna się w chwili dostarczenia produktu dla Dystrybutora/Klienta i/lub uiszczenia przez niego pełnej ustalonej wcześniej wartości produktu,
- Standardowy okres gwarancji produktu wynosi 24 miesiące. Dodatkowy okres może zostać ustalony indywidualnie z Dystrybutorem/Klientem i zależy od rodzaju i specyfikacji produktu,
- Gwarancją jest objęty cały produkt (wszystkie jego elementy zewnętrzne i wewnętrzne),
- Gwarancją są objęte wszelkie wady montażowe, elektroniki, mechaniki i elektryki produktu,
- Utrata w okresie gwarancji więcej niż 20% początkowej zdolności produktu, jest uważana za wadę i podlega reklamacji,
- Działanie produktu inne niż opisane w Specyfikacji Technicznej produktu, jest uznawane za wadę,
- Dystrybutor/Klient może wydłużyć okres gwarancji o kolejne lata po uiszczeniu ustalonej kwoty za przedłużenie okresu gwarancji.
- Postępowanie gwarancji
- Zgłoszenie awarii produktu powinno nastąpić natychmiast po zauważeniu usterki i mieć charakter oficjalny (forma pisemna – mailowa) z jak najdokładniejszym opisem objawów uszkodzenia,
- W przypadku zasadnej reklamacji, czas usunięcia usterki wynosi 20 dni roboczych liczonych od dnia dostarczenia produktu do serwisu,
- W przypadku dostarczenia produktu wraz z usługą montażu koszty związane z jego demontażem jak i odsyłką na serwis ponosi WANO Solutions,
- W przypadku dostarczenia produktu bez usługi montażu koszty związane z jego zdemontowaniem jak i odsyłką na serwis ponosi Dystrybutor/Klient,
- Koszty odsyłki produktów po serwisie gwarancyjnym ponosi WANO Solutions, nie zależnie czy produkt był dostarczony z montażem jak i bez niego,
- W przypadku zasadnej reklamacji, czas usunięcia usterki wynosi 20 dni roboczych liczonych od dnia dostarczenia produktu do serwisu,
- Wszelkie awarie będą usuwane przez WANO Solutions produktu (serwis) w sposób gwarantujący przywrócenie sprawności produktu sprzed wystąpienia awarii,
- W przypadku braku technicznych możliwości przywrócenia sprawności produktu do stanu sprzed wystąpienia awarii, produkt zostanie wymieniony na nowy, wolny od wad,
- Gwarancja zostaje przedłużona na uszkodzony element o czas naprawy tego elementu. W przypadku konieczności wymiany całego produktu na nowy, WANO Solutions udziela na produkt pełnego okresu gwarancji.
- W przypadku zasadnej reklamacji, koszty transportu od i do Klienta, ponosi Dostawca.
- WANO Solutions nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia produktu spowodowane:
- Niewłaściwą eksploatacją, w tym zastosowanie produktu w innym urządzeniu niż dla niego przewidziane,
- Zalanie płynami, zachlapanie (ślady rdzy wewnątrz produktu, rdza na obudowie produktu, zwarcie spowodowane zalaniem,
- Uszkodzenia mechaniczne spowodowane niewłaściwą eksploatacją (odkształcenia obudowy, oberwania, odłamania elementów złącznych itp.).
- W przypadku zaniedbania ładowania produktu rzadziej niż raz na 90 dni, w przypadku nie naładowania w czasie 48h od chwili pełnego rozładowania,
- Gwarancja traci ważność w przypadku samodzielnych prób naprawy i/lub wymiany elementów złącznych
- Gwarancja traci ważność, gdy do ładowania produktu służyła inna ładowarka niż zalecona przez Producenta.
- Gwarancja traci ważność w przypadku uszkodzenia plomb zabezpieczających, prób samodzielnego otwierania produktu.
- WANO Solutions nie ponosi odpowiedzialności za usterki powstałe podczas transportu.
- WANO Solutions nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia produktu w skutek działanie sił wyższych: pożar, gradobicie, powódź, burze, brud, szkody wywołane przez zwierzęta, nastawienie na działanie pola elektromagnetycznego itp.
- Gwarancja traci ważność w przypadku zaniedbań w poprawnej eksploatacji:
- Jeżeli produkt był używany w temperaturze powyżej 55º C,
- Jeżeli produkt była przechowywany dłużej niż 90 dni w temperaturze powyżej 40º C.
- Utrata w okresie gwarancji mniej niż 20% zdolności produktu nie jest uznawane za wadę.
- Początkowa pojemność produktu wynosi +/-3% jej wartości i jest to stan naturalny, nie uznawany za wadę.
- Za wadę nie jest uznawana utrata estetyki produktu (rysy na lakierze) wynikające z eksploatacji, otarcia spodu i krawędzi produktu, oraz inne uszkodzenia natury estetycznej, nie mające wpływu na funkcjonalność i bezpieczeństwo eksploatacji produktu. Działania Gwarancyjne ograniczają się do kosztów naprawy wadliwego produktu, lub w szczególnych okolicznościach jego wymiany. Dostawca nie ponosi kosztów związanych z innymi uszkodzeniami spowodowanymi bezpośrednio lub pośrednio przez wadliwie działający produkt. Wszelkie roszczenia nie ujęte w powyższej Gwarancji, podlegają ogólnym warunkom prawnym wynikającym z Kodeksu Cywilnego.
ZWROTY
-
- Zwroty produktów lub części będą akceptowane tylko w poniżej opisanych sytuacjach:
- Nie są zgodne z umową lub posiadają wady fabryczne,
- Wskazane jako nieodpowiednie dla pozostałej części instalacji i nie pasują do siebie pod względem konstrukcyjnym i systemowym,
- Wykazują oznaki złego stanu na skutek błędów konstrukcyjnych lub błędnie dobranych komponentów,
- Za zgodą WANO Solutions po indywidualnej ocenie przyczyny zwrotu.
- Zwrotu można dokonać maksymalnie do 14 dni roboczych od momentu otrzymania produktu.
- Po otrzymaniu zwracanego produktu WANO Solutions deklaruje się wystawić fakturę korektę i dokonać zwrotu pieniędzy lub wymienić towar na inny.
- Zwroty produktów lub części będą akceptowane tylko w poniżej opisanych sytuacjach:
PRAWA WŁASNOŚCI
- WANO Solutions zastrzega sobie prawo własności swojego towaru, aż do chwili całkowitej zapłaty przez Dystrybutora/Klienta za dostarczony towar.
- Towar może być odsprzedany tylko w ramach działalności gospodarczej Dystrybutora/Klienta.
- Wszystkie materiały reklamowo-ekspozycyjne przekazane przez WANO Solutions podlegają zwrotowi z chwilą wstrzymania współpracy handlowej.